Jak dbać o zdrowie i dobrą kondycję? Kluczowym czynnikiem jest tu dieta. Od tego, co i w jakich ilościach spożywamy, zależy bardzo wiele. Posiłki warto komponować w oparciu o piramidę zdrowego żywienia i aktywności fizycznej. Niezwykle ważny jest ruch na świeży powietrzu, a przy komponowaniu menu wybieranie produktów nieprzetworzonych.

O ile znajdziemy w sieci mnóstwo porad o tym, jak komponować zdrowe i smaczne posiłki, a nawet wyszukamy przepisy na konkretne przygotowane zgodnie z tymi zasadami i odpowiadające naszym kulinarnym gustom potrawy, o tyle możemy ulec pokusie wtedy, gdy zgłodniejemy między posiłkami. To wtedy najczęściej zdarza się nam sięgać po niezdrowe przekąski, które sprawiają przyjemność i szybko hamują głód, ale z drugiej strony niweczą cały plan o zdrowym odżywianiu. Tymczasem nawet między posiłkami możemy wybierać takie produkty, które są naturalnego pochodzenia, doskonale smakują i nie wywierają negatywnego wpływu na nasz organizm.

Pestki i nasiona na zdrowie

Zamiast głodzić się i próbować przetrwać do kolejnego posiłku, w chwili kiedy rzeczywiście odczuwamy silny głód, można spróbować zagłuszyć go zdrową przekąską. Nie trzeba od razu sięgać po ciastka, czekoladki lub inne niekoniecznie wywierające korzystny wpływ na zdrowie produkty. Zdecydowanie lepiej wpłyną na nasz organizm przekąski naturalnego pochodzenia. Nieprzetworzone pestki dyni albo słonecznika doskonale sprawdzą się w tej roli. Nie tylko pozwolą zapomnieć o głodzie, ale dostarczą przy okazji wielu wartościowych składników. Pamiętajmy, że pestki dyni są źródłem cennych mikroelementów. Zawarty w nich magnez pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu układu nerwowego, natomiast cynk wpływa na poprawę kondycji włosów i paznokci.

Jeżeli zamiast dyni wybierzemy słonecznik, dostarczymy organizmowi wiele cennych witamin i ważnych dla ludzkiego organizmu pierwiastków. Wstępuje w nim między innymi witamina E i witaminy z grupy B. Poza tym pestki słonecznika zawierają: magnez, cynk, miedź, mangan, selen, żelazo i wapń.

Suszone owoce – słodko i smacznie

A jeśli preferujemy słodkie przekąski, zamiast pestek możemy wybrać suszone owoce. Ich szeroki wybór oferuje hurtownia ze zdrową żywnością. Znajdziemy tam zarówno owoce rosnące w naszym klimacie, jak i egzotyczne. Jabłkowe chipsy, słodkie rodzynki, pyszne morele, czy zachwycająca słodko-kwaśna żurawina to przekąski niezwykle smaczne, a przy tym zdrowe. Doskonale sprawdzą się w roli zamiennika słodyczy. Mogą je jeść zarówno dorośli, jak i dzieci. A jeśli znajdą się wśród nas osoby, które preferują owoce egzotyczne, mogą zdecydować się na chipsy bananowe, suszone daktyle, wartościowe pod względem składu jagody Goji, czy niezwykle smaczne suszone figi.

Orzechy i migdały

Jeżeli jednak nie liczymy kalorii, ale zależy nam na zdrowych przekąskach, możemy sięgnąć po nieco bardziej kaloryczne od wymienionych wyżej orzechy. Warto pamiętać, że pięć orzechów włoskich ma tyle samo kalorii co pączek, jednak ich skład jest dla nas znacznie cenniejszy. Oprócz białka zawierają bowiem zdrowe kawy omega-3.

Korzystny wpływ migdałów na zdrowie człowieka znany jest od lat. Cechuje je wysoki indeks kaloryczny, ale i wartościowy skład. Jednym z najważniejszych składników są nienasycone tłuszcze. Migdały mogą być stosowane między innymi w diecie osób walczących z cukrzycą albo próbujących zrzucić zbędne kilogramy.

Fakt, że jesteśmy na diecie, nie wyklucza jedzenia przekąsek. Warto jednak wybierać je z rozwagą. Zamiast głodzić się lub sięgać po puste kalorie, lepiej wybrać przekąski smaczne i zdrowe.

Ocena

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

CommentLuv badge