Smażenie pozwala w sposób szybki przyrządzić rozmaite potrawy. Ponadto możemy liczyć na smak, którego nie zaoferują w 100% potrawy z piekarnika czy też duszone, gotowane. Z drugiej strony smażenie na głębokim tłuszczu kończy się dostarczeniem do organizmu dużej liczby kalorii, jak i niestety powstających w czasie obróbki termicznej substancji, które mogą wykazywać toksyczne działanie. Alternatywą będzie wcześniej wspomniane pieczenie. Czy naprawdę musi ów oferować walory smakowe, które nie będą do nas przemawiać? Sprawdzamy!

Potrawy z piekarnika – soczyste i smaczne

Mięso ugotowane nie da nam złocistej i chrupiącej skórki. Poza tym jego smak jest zupełnie inny niż mięsa, które trafia na patelnię i głęboki tłuszcz. Niestety kaloryczność i zdrowotność takich potraw, to jak „niebo a ziemia”. Jeśli tylko raz na jakiś czas pozwalamy sobie na smażone produkty, nasz organizm nie odczuje tego zbytnio. Niestety osoby zmagające się z problemami po stronie układu pokarmowego czy też nadprogramowymi kilogramami, powinny w ogóle zrezygnować ze smażenia. I tu z pomocą przychodzą potrawy z piekarnika.

Obróbka termiczna następująca podczas pieczenia powoduje, że na wybrane produkty działa powietrze o wysokiej temperaturze. Głównie z mięsa odparowuje część wody, przez co trzeba liczyć się z mniejszą jego objętością. Z kolei, by zachować soczystość można podlać mięso wodą bądź jedynie delikatnie natłuścić. Generalnie potrawy z piekarnika nie wymagają od nas stosowania tłuszczu, przez co już stają się o wiele zdrowsze. Z pomocą przypraw, odpowiednich marynat i minimalnych dodatków oleju czy oliwy, uzyskujemy walory smakowe i zapachowe, które mogą być jeszcze bardziej docenianymi, aniżeli w przypadku smażenia.

Wygodniej, bez bałaganu i z urozmaiceniem

Potrawy z piekarnika to możliwość przyrządzania praktycznie każdego dania. Do pieczenia nadaje się o wiele więcej artykułów spożywczych niż do smażenia. Mamy całą gamę naczyń, w których można piec – szklane, ceramiczne, aluminiowe czy silikonowe. W zależności od swoich wyborów uzyskamy inne efekty i szybko zapomnimy o smażonych, ociekających tłuszczem produktach.

Nie musimy stać przy piekarniku, gdy nasza potrawa się piecze. Choć dłużej poczekamy na gotowe danie, to ostatecznie ten czas możemy wykorzystać na cokolwiek innego. Smażenie wymaga od nas nieustannej kontroli. Jest mniej bałaganu przy pieczeniu, bo nie zmagamy się z tłustymi plamami, które są trudne do usunięcia. Urozmaicenie daje nam za to cała gama przepisów na potrawy z piekarnika.

Skorzystajmy z takiej propozycji, a smażenie niech stanie się okazjonalnym. Docenimy walory potraw pieczonych, a i zadbamy o układ trawienny, jak i swoją sylwetkę.

Ocena

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

CommentLuv badge