Współczesne czasy zdecydowanie nie sprzyjają naszemu zdrowiu. Pęd życia i powszechny konsumpcjonizm nie zachęcają do aktywności fizycznej. Tymczasem nawet na spacerze możemy zadbać o nasze zdrowie. Wyczerpujące ćwiczenia fizyczne nie są jedyną drogą do osiągnięcia doskonałego samopoczucia. Regularne spacery niosą ze sobą ogrom korzyści dla ludzkiego organizmu. Warto je poznać i już dziś zadbać o swoje zdrowie.

W dzisiejszych czasach mało kto chodzi pieszo. Większość osób zamiast spaceru wybiera jazdę samochodem. Wygoda wśród społeczeństwa jest już tak daleko posunięta, że nawet odległości nieprzekraczające 1 km większość z nas pokonuje samochodem lub tramwajem. Często nawet nie przychodzi nam przez myśl, że do sklepu, pracy czy przedszkola można iść pieszo. A przecież ruch na świeżym powietrzu ma zbawienny wpływ na ludzki organizm.

Na spacerze schudniesz

Niewiele osób wie, że regularne spacery z prędkością 9 km/h pozwolą zgubić więcej kalorii, niż bieganie w tym samym tempie. Jeśli zatem szukasz sposobu na zrzucenie zbędnych kilogramów, a na duży wysiłek fizyczny nie pozwalają Ci względy natury medycznej, sprawdź, czy uda Ci się to na spacerze.

Najkorzystniej na ludzki organizm oddziałują regularne spacery (3 – 4 razy w tygodniu) o długości ok. 10.000 kroków. Pokonując taki dystans, przemierzymy mniej więcej 5 km. Może zatem, zamiast wybierać się do pracy samochodem, warto postawić na zdrowie i wyruszyć pieszo?

Poprawa nastroju

Regularny spacer może być sposobem na rozładowanie napięcia i poprawę nastroju. Pomaga zrelaksować się i nabrać dystansu do problemów dnia codziennego. Szczególnie dobrze wpływa na organizm, jeśli odbywa się w przyjemnych okolicznościach przyrody.
Niewielki wysiłek fizyczny, jaki dozujemy ciału na spacerze, leczy ze zmęczenia, stresu, bezsenności, a nawet depresji. Potrafi ukoić skołatane nerwy i zapomnieć o kłopotach.

W każdym wieku

Spacer to aktywność dla osób w każdym wieku – od najstarszych do najmłodszych. Jeśli tylko nie istnieją przeciwwskazania medyczne, możemy wybierać się na wspólne, rodzinne przechadzki. Dla tych, którzy potrzebują odpocząć od codzienności oraz towarzystwa, spacer może być czasem na refleksje i osobiste przemyślenia.

Fakt, że nie powoduje takich obciążeń układu kostnego oraz kontuzji jak niektóre dyscypliny sportowe, czyni go wysoce bezpiecznym dla ludzkiego organizmu.

W drodze po zdrowie

Na spacerze chronimy organizm przed licznymi chorobami. Dzięki marszom w terenie możemy uniknąć między innymi cukrzycy, nadciśnienia oraz zawału serca. Spacery poprawiają też krążenie krwi oraz pracę układu pokarmowego. Regularne spacery pomogą wzmocnić stawy, obniżą poziom cholesterolu oraz ustrzegą przed otyłością. Korzyści można by jeszcze długo wymieniać.

Od czego zacząć?

Regularne spacery, które mają być formą treningu, najlepiej rozpocząć od spokojnego marszu z prędkością ok. 5 km/h. Kiedy już przyzwyczaimy organizmy do takiego tempa, możemy stopniowo zwiększać prędkość marszu.

Na spacerze musimy czuć się komfortowo. Podstawą jest luźny strój i wygodne, sportowe obuwie. Dzięki aktywności fizycznej, z pewnością odczujemy poprawę samopoczucia.

Ocena

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

CommentLuv badge