W owocach znajdujemy bogactwo minerałów, witamin, życiodajnych enzymów, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania całego organizmu. Mamy okazję korzystać z produktów niezwykle smacznych, które dziś już nie tylko urozmaicają codzienny jadłospis, ale i stają się podstawą diety owocowej oraz różnych jej wariantów. Możemy liczyć na efekty w postaci lepszego samopoczucia, zastrzyku energii oraz lepszej kondycji włosów, skóry i paznokci. A co z kalorycznością, zawartością cukrów i odchudzaniem? Na co trzeba uważać, gdy zaczynamy wprowadzać do swojego jadłospisu sporą ilość owoców?

Odchudzanie z owocami? To możliwe, ale…

Każda dieta, która prowadzi do obniżenia podaży całkowitej liczby kalorii w ciągu dnia, sprzyja odchudzaniu. W przypadku owoców mówimy jednak o pozbywaniu się kilogramów, głównie w wyniku utraty wody. Oczywiście dieta owocowa pozwala dostarczyć wielu ważnych substancji do organizmu, ale łatwo się zapomnieć wracając po jej zakończeniu do starych nawyków żywieniowych, co kończy się niestety niechcianym i znienawidzonym efektem jo-jo. Poza tym musimy wiedzieć, że dieta owocowa sprzyja spalaniu zapasów białka zmagazynowanych w mięśniach, a nie zapasów tkanki tłuszczowej.

Druga kwestia tyczy się zawartości cukrów. W owocach jest ich niestety sporo, więc nadmiar produktów tego typu w codziennej diecie, paradoksalnie odbija się nie tylko na naszej wadze, ale i funkcjonowaniu całego organizmu. A już najgorszą opcją jest wybór kupnych soków, w których ilość dodatków „słodkich” substancji, jest zatrważająca. Jeśli już stawiamy na dietę owocową, wybierzmy – przynajmniej zamiast niektórych posiłków – soki. Owoce mogą stanowić niekoniecznie ich podstawę, ale uzupełnienie w przypadku stosowania innych produktów. Soki przyrządzajmy w domu. Korzystajmy z przeznaczonych do tego urządzeń, np. wyciskarek. W ten sposób zachowamy maksimum walorów odżywczych.

Zalety spożywania owoców

Wiemy już na co uważać, dzięki czemu możemy świadomie i rozważnie wybierać poszczególne owoce, jak i mamy szansę przemyśleć sensowność zastosowania diety owocowej, w zależności od naszych przypadłości, z którymi chcemy się uporać, czy też potrzeb, jakie komunikuje organizm.

Pamiętajmy o tym, że owoce na soki, ale i w ogóle spożywane na co dzień, powinny być świeże, dobrej jakości, pochodzące ze sprawdzonych źródeł. Tylko w ten sposób mamy gwarancję, że dostarczą nam pożądanych substancji. Nie bójmy się ich spożywania, bo w końcu poza cukrami to mnóstwo cennych składników, w tym pektyn – frakcji błonnika, które doskonale oczyszczają jelita.

Zastanówmy się nad propozycją diety owocowej bądź dostępnymi wariantami, kolejno nad wyborem owoców i skorzystajmy z ich możliwości!

Ocena

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

CommentLuv badge