Każdy z nas wie, jak ważna dla człowieka jest dobra kondycja fizyczna. Niestety, nie jest ona nikomu dana raz na zawsze. Aby osiągnąć dobrą kondycję oraz ją utrzymać, trzeba dołożyć wielu starań.

I wbrew pozorom nie trzeba diametralnie zmieniać swojego trybu życia. Na początku nie jest też wskazany intensywny wysiłek fizyczny. Organizm powinien stopniowo przyzwyczajać się do zwiększonego wysiłku, dlatego ćwiczenia należy intensyfikować stopniowo.

Spacery i bieganie

Już żwawy spacer kilka razy w tygodniu bardzo korzystnie wpłynie na funkcjonowanie układu oddechowego i układu krążenia, a tym samym znacząco podniesie ogólną kondycję. Regularne spacery wzmacniają kości, co obniża ryzyko wystąpienia osteoporozy. Spacery nie nadwyrężają stawów i ścięgien, ryzyko wystąpienia urazów i innych dolegliwości jest więc minimalne. Stopniowo można zwiększać dystans i tempo kroku. Spacery poprawiają odporność organizmu, nie warto więc rezygnować z nich w okresie jesienno–zimowym. Wystarczy się ubrać stosownie do pogody.

Z czasem spacery można przeistoczyć w bieganie, które doskonale wpływa na formę i kondycję organizmu oraz jest świetnym sposobem na zgrabną sylwetkę. Już półgodzinny bieg cztery razy w tygodniu zwiększy wydolność płuc. Wiele osób jesienią i zimą rezygnuje z biegania. W takiej sytuacji bardzo pomocne okazują się bieżnie. To sprzęt umożliwiający treningi biegowe przez okrągły rok.

Inne formy ruchu

Jeżeli nie przepadamy za spacerami ani za joggingiem, wybierzmy inną formę aktywności fizycznej. Bardzo przyjemną formą spędzania wolnego czasu i jednocześnie sposobem na utrzymanie świetnej kondycji jest jazda na rowerze, którą w chłodniejsze dni można zastąpić treningami na rowerku stacjonarnym. Wiele osób wybiera zajęcia w klubach fitness i na siłowni. Bardzo dobrym sposobem na zachowanie dobrej kondycji jest też taniec i pływanie.

Pamiętajmy, by każdą aktywność fizyczną łączyć z odpoczynkiem. Organizm wymaga regeneracji oraz odpowiedniej ilości snu, zwłaszcza po intensywnym wysiłku fizycznym. Warto też zadbać o właściwą dietę.

Co w przypadku braku czasu?

Jeżeli brakuje nam czasu na regularną aktywność fizyczną, starajmy się szukać okazji do ruchu podczas codziennych zajęć i czynności. Windę zawsze można zastąpić schodami, drogę do pracy i z pracy warto zacząć pokonywać pieszo. W przypadku pracy w pozycji siedzącej starajmy się robić sobie przerwy.

Ocena

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

CommentLuv badge