Gładka skóra, nie tylko w obrębie cery widocznej na pierwszy rzut oka, to marzenie każdej kobiety. Do wyboru dziś mamy całe mnóstwo produktów kosmetycznych, jak i zabiegów pielęgnacyjnych, nawet tych specjalistycznych. Czy jednak trzeba wydawać wielkie pieniądze, by zafundować sobie gładką skórę na długi czas? Niekoniecznie! A co ważne, najprostsze sposoby sprawdzą się najlepiej!

Gładka skóra niewielkim kosztem

Skóra to narząd w ciele człowieka, który zajmuje największą powierzchnię. Tak samo, jak każdy inny narząd czy układ, potrzebuje wartościowych składników, by pięknie się prezentować, a te dostarczymy przede wszystkim z codzienną dietą. To właśnie na skórze pojawiają się pierwsze oznaki nie tylko zmęczenia, ale i stosowania używek czy ubogiego jadłospisu. Gdy cera staje się ziemista, poszarzała, przesuszona lub właśnie przetłuszczona, a na udach atakuje nas cellulit, by tuż powyżej, na brzuchu, zaprezentować nieestetyczne rozstępy, mamy 100% pewność, że to ostatni dzwonek, by zadbać o jej stan.

Gładka skóra może cieszyć nasze oczy przez długi czas, ale potrzebuje właściwej pielęgnacji. Zaczynając od wspomnianego codziennego jadłospisu, a kończąc na odpowiednich zabiegach czy kosmetykach, także tych domowych. By poprawić kondycję skóry, w pierwszej kolejności należy zrezygnować, a przynajmniej ograniczyć stosowane używki. Papierosy, alkohol, hektolitry kawy – nie działają korzystnie ani na skórę, ani na żadną inną „część” naszego organizmu.

Co włączyć do jadłospisu, by gładka skóra zaowocowała również młodszym wyglądem? Jeśli lubimy pijać herbatę, tę czarną zamieńmy na zieloną. Obfituje w antyoksydanty, które skutecznie walczą z wolnymi rodnikami – przyczyną procesów starzeniowych, nie tylko w obrębie skóry. Zamiast słodzonych napojów, które niewiele mają wspólnego z wartościami, postawmy na soki warzywne i owocowe. Najlepiej świeżo wyciskane, by dostarczyły do organizmu witamin, minerałów, ale i życiodajnych enzymów.

Niekoniecznie o cerę, ale o skórę w ogóle, zadbamy zmianą nawyków żywieniowych. Ma być zdrowo, racjonalnie, z regularnie spożywanymi posiłkami. Do tego z eliminacją „śmieciowego” jedzenia, ciężkostrawnych i tłustych potraw, a także nadmiaru słodyczy.

Właściwa pielęgnacja

Nasza skóra potrzebuje działań podejmowanych nie tylko od wewnątrz – z pomocą diety, ale i od zewnątrz. Tu postawimy na kosmetyki oraz zabiegi. Możemy wybrać się do profesjonalnego salonu kosmetycznego, by spróbować zabiegów ujędrniających, wygładzających i nawilżających. Równie dobrze możemy postawić na produkty, które znajdziemy w każdej kuchni, a które tanio i skutecznie zadbają o skórę.

Peeling kawowy z ziaren kawy lub odrobiny cukru zmieszanego z ulubionym balsamem? Niemalże bez kosztów, a z jakim efektem! Do tego prysznic – na przemian zimny i ciepły, by pobudzić krążenie, poprawić funkcjonowanie w tkankach, co sprzyja wygładzaniu. Ponadto domowe maseczki, głównie na twarz, które przyrządzimy z ulubionych produktów, w zależności od tego, jakiego typu cery posiadaczkami jesteśmy.

Aktywność fizyczna a gładka skóra

Najczęściej w obrębie ud pojawia się niechciana „skórka pomarańczowa”. Wahania masy ciała sprzyjają rozstępom. Daleko nam do gładkiej skóry? Postawmy na aktywność fizyczną! Uporanie się z nadwagą sprzyja lepszemu wyglądowi, także skóry. Ćwiczmy zatem, bo to także świetna okazja, by zniwelować wspomniany cellulit. Gładka skóra jest w zasięgu naszych rąk i możliwości. Bez efektu pustego portfela i wyrzeczeń, na które wcale nie mamy ochoty.

Ocena

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

CommentLuv badge