Efektywne odchudzanie – brzmi znajomo? Oczywiście, bo choć do wakacji pozostało jeszcze kilka tygodni, to pogoda sprzyja podejmowaniu kolejnych prób, by uzyskać bądź odzyskać upragnioną sylwetkę. Możliwości mamy kilka, jak chociażby wizyta u dietetyka, do tego trener personalny i na koniec to, co najtrudniejsze, czyli ciężka praca. Niestety wielu z nas brakuje funduszy i czasu, by podejmować te iście profesjonalne działania. Walkę ze zbędnymi kilogramami możemy przeprowadzić samodzielnie i to skutecznie!

Efektywne odchudzanie. Od czego zacząć?

Na pierwszy ogień powinien iść nasz codzienny jadłospis. Podstawą zmagań o zgrabniejszą sylwetkę jest zmiana nawyków żywieniowych, ale na stałe. W dużej mierze wizyty u dietetyków, ich wymyślne dania, na które brakuje nam głównie czasu, ale i pieniędzy na ich przyrządzanie, powodują spadek motywacji. Poza tym nie oszukujemy się – jadłospis od dietetyka nie przewiduje żadnych ustępstw! Jeśli nie oczekujemy spektakularnych efektów, a na efektywne odchudzanie przeznaczmy znacznie większą ilość czasu, poradzimy sobie samodzielnie.

Z codziennego jadłospisu powinny zniknąć fast foody i żywność wysoko przetworzona. Warto maksymalnie ograniczyć spożywanie napojów gazowanych, słodzonych, alkoholowych i kolejno słodyczy, które niweczą cały trud włożony w odchudzanie. Jeśli, któregoś z produktów spożywczych w subiektywnym odczuciu bardzo nam brakuje, warto wykonać badania. Nierzadko okazuje się, że niedobory pewnych pierwiastków w naszym organizmie, skutkują między innymi nieodpartą chęcią, by jeść określone artykuły. Niestety najczęściej są to słodycze, a przyczyną takiego stanu może być niedobór chromu.

Dostarczając organizmowi niezbędnych witamin, minerałów, enzymów i pozostałych, wartościowych składników, rzadziej będziemy sięgać po niezdrowe produkty. Do tego wystarczy postawić na wodę i herbatki ziołowe zamiast kolorowych napojów, by waga zaczęła spadać.

Zasady dla każdego

Efektywne odchudzanie to nie tylko trzymanie się powyższych porad, ale i zasady, które będą obowiązywać każdego chętnego, by uporać się z nadwagą. Wykluczenie pewnych grup produktów z jadłospisu jest początkiem, ale nie decyduje o finalnej masie ciała.

Alternatywą muszą bowiem stawać się zdrowe produkty, a tu pojawia się problem z ich zakupem. Mamią nas reklamy o artykułach light, 0%, bez tłuszczu itd. Trzeba do nich podchodzić z rezerwą, bowiem zastępstwo porcji cukru przez sztuczne słodziki to jeszcze gorsza opcja. Kluczem do sukcesu jest czytanie etykiet zawartych na opakowaniach. Efektywne odchudzanie wymaga dobrze dobranych porcji, regularności w spożywaniu posiłków oraz prawidłowego picia.

Nasze posiłki powinny być niewielkie objętościowo, spożywane w regularnych odstępach czasu. Picie dobrze jest odłożyć na pewien czas po jedzeniu, bo jedząc i pijąc do układu pokarmowego dostaje się sporo powietrza, które sprawia, że jesteśmy w stanie zejść więcej, niż naprawdę potrzebujemy. Pić również musimy małymi łykami, powoli, w regularnych odstępach.

Amatorska – profesjonalna pomoc

Jeśli chcemy wiedzieć, jakie jest nasze dzienne zapotrzebowanie na kalorie, które produkty warto spożywać, a z których lepiej zrezygnować, nie musimy od razu udawać się do dietetyka. Dużą pomocą jest sieć oraz pozycje drukowane, o ile szukamy pośród pewnych źródeł.

Efektywne odchudzanie bez stosowania restrykcyjnych diet, na których nie da się długo wytrzymać, jest możliwe. Wystarczy odrobina silnej woli, zmiana nawyków żywieniowych i mądre wybory.

Ocena

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

CommentLuv badge