Kobiety, które przed zajściem w ciążę uprawiały sport, najczęściej chcą pozostać aktywne fizycznie także wtedy, kiedy spodziewają się dziecka. Jednak nie wszystkie ćwiczenia dla kobiet w ciąży są bezpieczne. Decydując się na jakąś formę aktywności fizycznej, dobrze jest wcześniej dokładnie zorientować się, czy na pewno może być wykonywana przez kobietę ciężarną.

Decydując się na uprawianie sportu w ciąży, powinnaś wcześniej porozmawiać ze swoim lekarzem. Jeśli nie będzie widział żadnych przeciwwskazań, możesz uznać, że aktywność ruchowa w ciąży będzie bezpieczna dla ciebie i twojego dziecka. Pamiętaj jednak, że zbytnie forsowanie się może być niebezpieczne dla ciebie i twojego maluszka. Wykonuj jedynie łagodne ćwiczenia dla kobiet w ciąży lub takie, które łagodne są z natury np. pływanie, spacery itp.

Co dają ćwiczenia kobietom w ciąży

Jeśli tylko nie istnieją żadne przeciwwskazania natury medycznej, kobieta może wykonywać ćwiczenia przez cały okres trwania ciąży.  Łagodne i nieobciążające zanadto organizmu przyszłej mamy, są korzystne zarówno dla niej, jak i dla dziecka. Wpływają na lepsze dotlenienie organizmu, poprawiają  wytrzymałość fizyczną kobiety, a także ułatwiają poród. Decydując się na wykonywanie ćwiczeń, powinnaś wybierać takie formy aktywności, przy których nie odczuwasz zbyt dużego zmęczenia.

Zorganizowane ćwiczenia dla kobiet w ciąży

Jeśli masz wątpliwości, jakie ćwiczenia powinnaś wykonywać, a jakich nie, możesz zapisać się na grupowe ćwiczenia dla kobiet w ciąży prowadzone przez osoby, które posiadają odpowiednie przygotowanie i kwalifikacje. Inną opcją są zajęcia indywidualne z trenerem, który dostosuje zajęcia nie tylko do ciąży, ale także indywidualnie do twojej sylwetki i kondycji.

Basen

Pływanie to zdecydowanie jedno z najbardziej polecanych ćwiczeń dla kobiet w ciąży. Korzystnie wpływa na cały organizm kobiety. Usprawnia jej układ krążenia i pomaga ćwiczyć oddech, rozciąga i wzmacnia różne grupy mięśniowe, a przede wszystkim pozwala znów poczuć się lekko. Panie, które nie przepadają za pływaniem, mogą skorzystać z innej formy aktywności w wodzie. Aerobik w wodzie ze specjalnymi ćwiczeniami dla kobiet w ciąży to idealna propozycja dla tych z pań, które nie potrafią lub po prostu nie lubią pływać.

Joga

Joga jest bardzo polecana kobietom w ciąży. Odpowiednie ćwiczenia regulują oddech i poprawiają pracę układu krążenia. Bardzo dobrze wpływają też na kręgosłup i stawy, które w trakcie ciąży są bardzo obciążone. Wykonywane na zajęciach z jogi ćwiczenia relaksacyjne pomagają się kobiecie rozluźnić i poczuć pewniej przed zbliżającym się rozwiązaniem.

 O tym, że sport  to zdrowie wiadomo powszechnie niemal wszystkim. O tym, że aktywne fizycznie mogą być także kobiety ciężarne, niestety już nie. A szkoda, ponieważ dobra forma pomaga kobiecie lepiej znieść trudy porodu. Warto zatem zapamiętać, że ćwiczenia dla kobiet w ciąży są nie tylko dozwolone, ale wręcz zalecane. Oczywiście pod warunkiem, że zgodzi się na nie lekarz prowadzący ciążę przyszłej mamy.
Ocena

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

CommentLuv badge